فایل تحقیق تربیت بدنی در مدارس

مقاله تربیت بدنی در مدارس تحقیق تحقیق مدارس و تربیت بدنی مفهوم واقعی تربیت بدنی در مدارس رشد در سنین مختلف و رابطه ی آن با ورزش

دانلود فایل تحقیق تربیت بدنی در مدارس

مقاله تربیت بدنی در مدارس
تحقیق مدارس و تربیت بدنی
مفهوم واقعی تربیت بدنی در مدارس
رشد در سنین مختلف و رابطه ی آن با ورزش
دسته بندی تربیت بدنی
فرمت فایل doc
حجم فایل 26 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 34

توضیحات :

فایل تحقیق تربیت بدنی در مدارس در قالب Word  قابل ویرایش در 34 صفحه.

بخشی از متن :

مقدمه :

حرکت امری غریزی است و برای رشد کودک نقش محور ی دارد . این نقش در زمینه های مختلف رشد همچون رشد شناختی ، رشد عاطفی و رشد حرکتی او ، حیاتی است . اگر برنامه ای خوب طراحی شود و به شکلی صحیح در ساعات درس تربیت بدنی تدریس گردد ، مسلماً سهم خوبی در رشد همه جانبه ی کودکان خواهد داشت . یک برنامه ی مناسب تربیت بدنی ریشه در نیاز ها  ، علائق و سطح رشد کودکان دارد . حرکت برای کودکان امکان تعامل با محیط و پاسخ گویی به محرک های اطراف خود را فراهم می آورد . کودک به کمک حرکت ، تصورات خود را از خود و دنیای پیرامون ، توسعه می بخشد . بزرگسالان مفاهیم و مقاصد خود را به راحتی از طریق کلمات بیان می کنند ، درحالی که کودکان از طریق حرکت بهتر می توانند منظور و مفهوم خود را عرضه کنند . شهید بزرگوار رجایی در این باره می گوید: ((آن قدری که شما معلمان ورزش می توانید در میدان ورزش ، بچه ها را تربیت کنید ، در کلاس واقعاً نمی شود آن ها را تربیت کرد ؛ برای این که در کلاس  من بار ها گفته ام بچه ها خودشان را جمع و جور می کنند و آدم نمی فهمد که ذات آن ها چیست .))

پذیرش این مسئله که حرکت در رشد همه جانبه ی انسان ها به عنوان افرادی با عملکرد کامل و جامع سهم مهمی دارد ، ما را در بررسی کیفیت برنامه ی تربیت بدنی به  عنوان وسیله ی سود مند تربیتی یاری می کند . این وسیله از دو طریق می تواند در رسیدن به اهداف وسیع تربیتی کمک عمده ای کند:

  • از طریق یاری رسانی به کودکان جهت آموزش چگونگی به کار گیری مفید تر و موثر تر اندامشان .
  • از طریق یاری رسانی به آنان برای شناخت دنیای خود و آنچه در آن وجود دارد با کمک حرکت .

برنامه ی تربیت بدنی در مدارس ابتدایی باید به عنوان قسمت حیاتی از برنامه ی کامل درسی مدرسه مورد نظر قرار گیرد . نباید تصور کرد که تربیت بدنی درسی حاشیه ای یا ضمیمه است که به راحتی می توان آن را از برنامه ی مدرسه حذف کرد . باید دانست که تربیت بدنی در مدارس ابتدایی مفهوم بازی به شکل آزاد یا حکم ساعت تنفس بین دو کلاس را ندارد . کلاس درس تربیت بدنی حکم آزمایشگاهی را دارد که طی آن کودک با وظیفه ی مهم فراگیری حرکت و یاد گیری از طریق حرکت درگیر می شود .

معنای واژه ی تعلیم و تربیت هدایت به جلو است . تربیت بدنی آن جنبه از فرایند تعلیم و تربیت است که در آن هم تربیت بدن و هم تربیت از طریق بدن مطرح است .

و.

فهرست مطالب :

مقدمه

فصل اول : مفهوم واقعی تربیت بدنی در مدارس

اهداف تربیت بدنی حرکتی و ورزشی    :

اهمیت تدوین اهداف در برنامه ریزی حرکتی و ورزشی

اهداف تربیت بدنی در مدارس

الف)پرورش جسمانی

ب ) پرورش عضلانی

ج ) پرورش اجتماعی

د) پرورش اخلاقی

فصل دوم : رشد در سنین مختلف و رابطه ی آن با ورزش

فایده ی شناخت اصول و مراحل رشد

  • ویژگی های جسمانی – حرکتی 6 تا 9 سالگی
  • ویژگی های شناختی و ذهنی 6 تا 9 سالگی

3-ویژگی های عاطفی اجتماعی 6 تا 9 سالگی

تدریس تربیت بدنی در سنین 9 تا 11 سالگی و تنظیم برنامه بر اساس نیاز ها

فصل سوم : فعالیت های بدنی و ورزشی دانش آموزان چه ویژگی هایی باید داشته باشد ؟                                                    فصل چهارم  ارشیابی پیشرفت  تحصیلی دانش آموزان در درس تربیت بدنی

مقدمه

آیا ارزشیابی در درس تربیت بدنی به ارائه باز خورد مطلوب می انجامد ؟

دانلود فایل تحقیق تربیت بدنی در مدارس

فایل تحقیق با موضوع توسعه تاریخی روانشناسی ورزشی .

تحقیق درباره ناسیونالیسم .

تحقیق درباره عصر سلطنت ناصرالدین شاه

تربیت ,  ,بدنی ,ی ,، ,مدارس ,    ,تربیت بدنی ,بدنی در ,در مدارس ,از طریق ,مفهوم واقعی تربیت ,فایل تحقیق تربیت

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

خدمات مجالس با تشریفات مجالس خوشبختی با لبخند وارد شوید وبلاگ شخصی حامد صیدی مدرن شو اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رامهرمز مجموعه علمی و تربیتی ولایت تهران یو پی اس کاران مجید قندی زاده (طلبه و دانش پژوه روان شناسی) یافتن اطلاعات و راهنمای حل جدول